Page content

article content

Hoe Suspicious Antwerp de wereld overneemt via Instagram (3 tips)

Hoe ben ik in contact gekomen met dit merk (Suspicious Antwerp)?

Als online marketeer kick ik op advertenties in mijn nieuwsoverzicht. (Nee serieus, soms steel ik de GSM van mijn vriendin om haar advertenties te checken).

Dus, op een mooie zomerse dag 😉 kreeg ik ,op Instagram, een Story advertentie te zien voor dit merk. De advertentie triggerde me en ik klikte door (eigenlijk ‘swipe up’, maar voor sommigen is dit niet duidelijk). Suspicious Antwerp zag er een cool merk uit, propere webshop en ik had net nieuwe T-shirts nodig. Kwam goed uit! 1 klein probleempje, alles was uitverkocht. Nu hadden ze zeker mijn aandacht! Wie gaat er nu gaan adverteren naar een webshop waarvan alles uitverkocht is??

In deze blog geef ik enkele tips mee hoe ik als buitenstaander naar hun online marketing kijk en wat jij ervan kan leren. Hoe hun backend eruit ziet of hun andere marketing in elkaar zit weet ik niet. Ik ken die mensen ook niet dus dit is puur van op afstand bekeken. Volgens een aantal artikels lees ik wel dat dit een project is van 2 jonge studenten uit Antwerpen. Goed bezig! 

Btw, heb ik dan zo’n T-shirts uiteindelijk gekocht? Jup. Hun marketing werkte 🙂 

suspicious antwerp betaling

Hier zijn ze dan, de 3 tactieken die Suspicious Antwerp gebruikt voor hun Instagram marketing.

Tip 1: Influencers, influencers en nog eens influencers

Suspicous Antwerp doet héél véél beroep op influencers op Instagram. Niet de ‘influencers’ met een paar duizenden volgers, neen, influencers met miljoenen volgers. Hoeveel ze per post betalen aan de influencers, wil ik graag eens weten. Wil je een kleine schatting van hoeveel zo’n influencer kost met miljoenen volgers. Volgens deze Instagram Money Calculator kost bv. de post van Alexis Ren zo’n $25.000. per Instagram post (12 miljoen volgers) en de post van Jay Alvarez kost zo’n $11.000. per post (kleine 6 miljoen volgers). 

alexisren suspicious antwerp Jay alvarez suspicous antwerp

Daarvoor mag je al aardig wat T-shirts gaan verkopen. Natuurlijk is dit makkelijk gezegd of gecalculeerd, ik weet niet welke deal ze met de influencers hebben gesloten. 

Points North Group kwam in maart 2018 met dit rapport over bedrijven die geld spenderen aan influencers. Voor sommige bedrijfen is dit weggesmeten geld en zien ze geen return. Ze maakten ook een lijstje met de top 10 bedrijven die dit het efficiëntst inzetten. Suspicious Antwerp staat mooi op plaats 4 en betalen ongeveer $2,13 om 1000 mensen te bereiken.

suspicious antwerp influencer marketing

 

Tip 2: Content door ambassadeurs

Niets is zo leuk als merk/bedrijf dat mensen spontaan foto’s gaan nemen en je gaan taggen op Facebook/Instagram. Je kan dit ook gaan stimuleren door er een wedstrijdje aan te koppelen. Momenteel loopt er een wedstrijd waar je 2 t-shirts kan winnen per restock, dit zijn de regels:

  • Je hebt één van de T-shirts nodig van een specifieke serie
  • Kies je favoriete plaats
  • Wees creatief en neem een foto
  • Post de foto op Instagram & tag de Instagrampagina van Suspicious Antwerp

Zo doen ze niet enkel beroep op influencers maar ook op hun ambassadeurs die trots zijn om het merk te dragen. Die content kunnen ze dan weer gaan hergebruiken in hun Instagram stories of op hun Instagram overzicht. 

Tip 3: Lanceringen

In plaats van werken met een grote voorraad werkt Suspicous Antwerp (bewust) met kleinere oplages van hun T-Shirts. Zo werken ze telkens toe naar een lancering en zorgt dit voor een piek in hun omzet. Als online marketeer is het ook veel leuker om naar iets toe te werken dan constant te moeten promoten.

Hoe doen ze zo’n restock?  

  • Ze kondigen dit lang genoeg op voorhand aan en gaan de 10 dagen voor de restock gaan aftellen via hun Instagram Stories
  • In ruil voor je e-mailadres krijg je 10 minuten eerder toegang tot de webshop, zo ben je zeker dat het niet uitverkocht zal zijn. Dit maken ze vooral bekend via hun Instagram stories
  • De influencers gaan ook voor hype zorgen door in die periode voor de restock af en toe te posten

Restock suspicious antwerp

 

Conclusie over Suspicious Antwerp

Ga Suspicious Antwerp gaan volgen op Instagram & Facebook. Kijk hoe zij het aanpakken en ga dezelfde tactieken gaan toepassen. De tactieken hierboven uitgelegd kan je zeker ook gaan toepassen in je onderneming:

  • Beroep doen op influencers (kunnen ook lokale influencers zijn)
  • Ga schaarste gaan creëeren door bepaalde producten niet altijd ‘te koop’ te plaatsen (als dit past in je businessmodel natuurlijk)
  • Stimuleer dat je klanten ook zelf content gaan maken

PS: het dragen van zo’n T-shirt heeft wel veel bekijks. Op een lokaal festival vroegen héél wat vrienden of dit een T-shirt was van Cubanisto maar toch een aantal enkelingen kenden dit merk of hadden dit online al zien verschijnen. Ook op Dranouter werd ik 2x aangesproken door iemand die het een leuke T-shirt vond. De heren uit Antwerpen hebben duidelijk ‘de code gekraakt’ en weten hun doelgroep te bespelen. 

Comment Section

4 reacties op “Hoe Suspicious Antwerp de wereld overneemt via Instagram (3 tips)


Door Daisy op 15 augustus 2018

Goed artikel 👍 Enige tips om gemakkelijk lokale influencers te vinden? Zit hier in de westhoek aan de kust. Het merendeel aan influencers bevinden zich dan eerder in de grotere steden.


Door Dieter op 19 augustus 2018

Hey Daisy, bedankt voor je reactie. En voor welk product is het? Eens zoeken via locaties/hashtags op Instagram en die accounts bekijken kan wel een eerste stap zijn.


Door Daisy op 23 augustus 2018

Bedanky voor je reactie Dieter. Is ook kledij. Ik heb al een en ander gevonden via geolocaties en hashtags op locaties 👍 Bedankt voor de tips


Door Barbele op 23 augustus 2018

Dank voor het delen van je kennis Dieter . Sterk artikel dat ik zo meteen doorstuur naar mijn instagram compagnon 🙂

Plaats een reactie


*