Het Facebook Advertentieproces van A-Z (video + e-book)
Download Gratis

Page content

article content

Wanneer ben je klaar om te starten met Facebook Advertenties

“Ik wil graag meer business met mijn onderneming. Ik heb iets gehoord van Facebook Advertenties. Moet ik gewoon mijn berichten boosten?”

Eerst en vooral stop met uw berichten te promoten…

Ik snap het.

Je wil mensen helpen. En je wil aan de wereld tonen dat jij een oplossing te bieden hebt.

En ik begrijp volledig dat je de beste intenties hebt.

Je hebt een service te bieden of een product.

Je bent een ondernemer.

Maar je wilt niet enkel mensen helpen…

Je wil ook resultaten zien op uw bankrekening? Ja toch?

Daarom krijg ik rillingen over heel mijn lijf wanneer mensen gaan investeren in Facebook Advertenties zonder een duidelijke strategie.

Of enig idee hebben dat hun advertentie wel iets zal opbrengen?

Of zelf geen flauw idee hebben wat hun publiek wil…

Eerlijk? Als je dit allemaal niet weet, start er dan ook niet mee.

Start er ENKEL en alleen maar mee wanneer je een duidelijke strategie hebt en weet dat je je geld zal terug verdienen plus nog wat meer natuurlijk :).

Wil je weten wanneer je klaar bent voor Facebook advertenties?

Let’s go!

Wanneer ben je klaar voor Facebook Advertenties?

Je ziet ze elke dag in uw nieuwsoverzicht die “gesponsorde” advertenties. Mooie afbeeldingen, overtuigende teksten, duidelijke calls to action,…

En je denkt bij jezelf? Mmm, dat kan ik ook!

Wat ik hoor van de meeste mensen:

“Ik wil mijn e-mail lijst laten groeien … kan ik Facebook Advertenties hier voor maken?”

“Ik wil meer naamsbekendheid … kan ik hiervoor Facebook Advertenties maken?”

“Ik wil meer mensen op mijn website … zou ik hiervoor Facebook Advertenties maken?”

Ok, Ik snap het. Adverteren via Facebook is super krachtig voor elke onderneming. Facebook heeft in de loop der jaren extreem veel informatie van ons verzameld en deze data kun je gaan inzetten om uw doelpubliek te gaan bereiken. En wat mensen nu denken is, ik stuur een advertentie naar mijn doelpubliek en op één of andere manier zal mijn bankrekening stijgen.

Deze advertenties zijn zeer krachtig, enkel en alleen als je weet hoe je er mee kunt werken. Anders is het enkel en alleen maar een verspilling van je geld. En ik spreek uit ervaring, persoonlijk heb ik zelf al honderden euro’s verspild aan advertenties die niets opleverden. Gelukkig is dit nu niet meer zo.

Dus ik hoop dat vanaf vandaag die verspilling kan stoppen!

Tot je dit doet…

Stel uzelf de vraag WAAROM?

Je kent uw eigen onderneming het beste, uw eigen doelstellingen,…

Dus vraag uzelf: “WAAROM zou ik starten met Facebook advertenties?”

Denk hier echt eens over na…

En wees eerlijk met jezelf.

De meeste antwoorden zullen vallen onder 2 categorieën:

  • Egoïstische doelen
  • Strategische doelen

Egoïstische doelen

Misschien is egoïstisch misschien het verkeerde woord. En zou ijdel misschien beter passen.

Laat mij duidelijk zijn, wat ik wil is voor uw advertenties een ROI (Return on Investment). Wat betekent dit in het Nederlands: telkens wanneer je een euro steekt in Facebook wil ik, dat je er 2 euro of meer uit krijgt.

Dus waarvoor moet je geen advertenties maken:

  • Likes op uw pagina
  • Reacties op uw post

Wanneer er 20 mensen uw post leuk vinden, krijg je wel een leuk gevoel vanbinnen.

Maar gaan likes uw rekeningen betalen? Dacht het niet.

Dus opnieuw, wat wil ik voor uw advertenties. Je steekt 1€ in Facebook en je haalt er + 1€ uit. En dit allemaal met een duidelijke strategie.

Een plan dat meetbaar is en dat je kan opvolgen.

Dus voor alle mensen die egoïstische doelen hadden zoals:

  • Meer likes
  • Meer reacties
  • Meer …

Dan heb je over adverteren op Facebook een verkeerd beeld…

En het enigste wat je dan aan het doen bent, is je geld aan het verspillen.

Dus laten we even dieper ingaan op het tweede doel.

Strategische doelen

Het verschil tussen strategische doelen en egoïstische doelen is dat je bij strategische doelen een duidelijke return on investment zult zien.

Dus je zal effectief een groei zien in uw onderneming.

Groei op vlakken van:

  • E-mail lijst. Het publiek dat op uw e-mail lijst zal komen zal al een “warm” publiek zijn.
  • Conversies.
  • Verkopen en omzet.

Dit zijn belangrijke zaken voor elke onderneming. Je wilt dat je e-mail lijst groeit met mensen die oprecht geïnteresseerd zijn. Deze kan je dan gaan omzetten in een klant. En deze klant kan je dan gaan omzetten in een goedbetalende klant.

Vraag uzelf af “Wat?”

Maar “wat” moet je je dus afvragen?

Simpel.

Wat ga je doen met de mensen die op uw advertentie zullen drukken en op uw website terecht komen. Komen ze terecht op een pagina die zelf niet gezien kan worden op smartphones?

Wat ga je doen wanneer mensen zich inschrijven op uw e-mail lijst. één mailtje sturen om de 2 maand?

Wat ga je dus doen met die bezoekers?

Je hebt hiervoor een systeem nodig.

Wanneer mensen op je mailing lijst kan je super specifieke mails sturen om uiteindelijk een gesprek te hebben met deze mensen.

Of je kan ze sturen naar een product dat je verkoopt.

Of je kan ze sturen naar een webinar dat je geeft.

Zoveel mogelijkheden…

OK, als dit allemaal wat te veel is. Geen probleem ik ben er voor je.

Dus wat is het plan. Je wil een soort van traject dat de personen volgen die op uw Facebook advertentie hebben geklikt. Om ze zo uiteindelijk om te zetten in klanten.

En als je niet zo een plan hebt, dan ben je gewoon je geld aan het weggooien.

En niemand wil zijn geld gewoon weggooien?

Dus als je al een plan hebt en je bent klaar om te starten met Facebook advertenties.

Stel dan deze vraag…

Werkt het wat ik doe?

Werkt het wat ik aan het doen ben?

Dus je stuurt mensen naar je website en uiteindelijk haal je er geld uit.

En als je er geld uit ziet, hoe goed converteert het dan?

Denk eens op deze manier…

Zou je 100€ in een advertentie steken, als je weet dat 25% van de mensen die zich heeft ingeschreven heeft op uw e-mail lijst een product/dienst van 2000€ aankoopt?

NATUURLIJK!!!

Zou je 1€ spenderen in Facebook advertenties als je weet, dat het je niets oplevert. Dacht het niet.

Het is belangrijk dat je je cijfers weet.

En wanneer je advertenties maakt dat ze een return on investment hebben.

Wanneer je al deze zaken overlopen hebt, weet je dat je klaar bent voor Facebook advertenties.

Heb je nog vragen over uw advertenties. Stel ze in de Facebook groep.

Comment Section

0 reacties op “Wanneer ben je klaar om te starten met Facebook Advertenties

Plaats een reactie


*