Het Facebook Advertentieproces van A-Z (video + e-book)
Download Gratis

Page content

article content

Waarom U Faalt Met Facebook Advertenties

Steeds meer en meer mensen gaan gebruik maken van Facebook advertenties.

Al is het maar eens een bericht promoten voor 4€ tot een volledige advertentie naar een specifiek doelpubliek.

Allemaal met de bedoeling om zoveel mogelijk mensen te bereiken en deze natuurlijk om te zetten in klanten.

Klinkt prachtig niet? Je stuurt advertenties naar uw specifiek doelpubliek en deze gaan in op wat je te bieden hebt.

Helaas, mocht dit zo makkelijk zijn, dan zou iedereen dit doen…

En eerlijk? In het begin dacht ik ook dat dit zo makkelijk was.

Ik maakte mijn doelpubliek op, ging zo diep mogelijk op de interesses van mijn doelpubliek, de plaats, demografische gegevens… Perfect!

Deze mensen moeten wel ingaan op mijn advertentie. Ik lanceerde mijn campagne en noppes, nada, nul.

Ja, wel mensen die klikten op de advertentie of die doorklikten naar de website. Maar niemand ging in op mijn aanbod.

Dus het geld dat ik in Facebook heb gestoken, allemaal verloren.

Komt dit bekend voor?

Wat is nu de nummer 1 reden waarom mensen falen met hun Facebook advertenties?

Zoals je kan zien, ik heb ook al gefaald met Facebook advertenties.

Maar hoe kwam dit?

Verwachtingen.

Ik had veel te hoge verwachtingen. Ik dacht, met een advertentie van 50€ zal mij wel genoeg klanten leveren voor de komende periode.

Maar niets is minder waar.

Ik maakte een advertentie en zag dat die niet werkte, dus ik veranderde deze direct opnieuw naar een andere advertentie. Je gooit vanalles tegen de muur in de hoop dat er iets blijft plakken.

Facebook advertenties zijn geen wondermiddel of een magisch pilletje dat al je problemen oplost.

Met uw eerste facebook advertenties zal je gegarandeerd falen. En hard op je bek gaan. Is toch logisch?

Zie het als fietsen, de eerste keren viel je ook maar nu kan je volwaardig fietsen (hoop ik toch)

Je zal tijd, geduld en geld moeten investeren vooraleer je een return on investment ziet bij Facebook advertenties.

Maar hoe kan je nu succesvol zijn met Facebook Advertenties?

Eerst en vooral zal je moeten starten met je verwachtingen. Heb je wel het juiste doel met je Facebook advertenties. Dit kan je in dit artikel lezen.

Ken je de LTV van je klant?

De wat? De Lifetime Value.

Eerst en vooral moet je weten hoeveel je kan betalen voor een nieuwe klant of lead? Maar natuurlijk dat je er nog winst aanmaakt.

Je zal moeten gaan berekenen hoeveel elke lead waard is. En hoeveel van die leads effectief overgaan tot de aankoop van uw product of dienst.

Dit noemt men de Lifetime Value van uw klant. Hoeveel is die waard op lange termijn.

Die berekening kan je op het einde van dit artikel gaan downloaden. Het enigste wat je moet doen is je gegevens invullen en kijken wat de resultaten zijn. Super handig. Ik raad u zeker aan om dit te gaan gebruiken bij elke advertentie dat u maakt.

Je zal moeten weten wat je marge mag zijn en hoeveel een conversie dus mag kosten op Facebook. Door puur al te weten hoeveel een lead voor u mag kosten, sta je al veel verder dan de meeste mensen op vlak van Facebook advertenties. Want vanaf nu zal je weten elke keer wanneer je een Facebook campagne laat lopen of deze succesvol is niet. Aan de hand van de kost per lead.

Hoeveel mag ik spenderen aan Facebook advertenties?

Het is te zien wat je doet voor business maar neem toch een mooi budget.

Zoals bijvoorbeeld 500€ of 1000€. We willen zoveel mogelijk gaan testen op vlak van advertenties en wat er het beste converteert.

Laten we eens gaan kijken naar dit voorbeeld van Brian Carter.

Facebook advertenties berekenen

In dit geval hadden ze 160 advertenties getest voor een webshop. Er gebeurde helemaal niets tot aan de 76e advertentie. Mochten ze dus gestopt zijn aan de 76e advertentie dan hadden ze een slechte ervaring met Facebook advertenties. En gingen ze dit waarschijnlijk nooit meer doen.

Maar het team had de juiste verwachtingen en wist dat het ging werken. Ze wisten dat ze gingen moeten experimenteren, dat het tijd zal kosten en ook geld zal kosten. Dus zorg vooral dat je dit in je hoofd steekt wanneer je start met Facebook advertenties.

Berekening Facebook advertenties

Zoals ik eerder vermeld had, je kan dit allemaal gaan berekenen. Meten is weten! Daarom heb ik dit handig bestand gemaakt waar je alles kan berekenen:

Met dit bestand zal je:

  • Of je je e-mail lijst winstgevend kunt laten groeien met Facebook advertenties
  • Hoeveel winst je maakt per lead
  • Je Facebook advertentie ROI
  • Hoeveel een e-mail abonnee waard is voor u
  • Hoeveel een klant waard is voor u

 

Comment Section

0 reacties op “Waarom U Faalt Met Facebook Advertenties

Plaats een reactie


*