Het Facebook Advertentieproces van A-Z (video + e-book)
Download Gratis

Page content

article content

Verdubbel je prijs, verdubbel je omzet

Verdubbel je prijs, verdubbel je omzet. Makkelijker gezegd dan gedaan was mijn eerste reactie. Maar toch is dit de titel van het seminar die ik gevolgd heb bij Sabine van Meenen. Een dag die achteraf gezien, voorbijgevlogen is.

Maar wie is Sabine van Meenen? Sabine heeft al meer dan 26 jaar ervaring met ondernemen en is gepassioneerd door coachen,  ondernemen & spreken. En ze helpt andere ondernemers hun business te laten groeien om zo meer vrijheid te ervaren. (meer info)

Een kleine schets van deze dag. 40 ondernemers, één topcoach en een prachtige locatie (Kasteel in Laarne). Deze dag was opgedeeld in 3 grote pijlers:

Deel 1: Hoe je mindset je succes bepaalt

Deel 2: Hoe je je prijzen verhoogt

Deel 3: Hoe je goedbetalende klanten aantrekt

De zaken die ik geleerd heb bekijk ik vooral vanuit mijn eigen standpunt. Als online marketeer zorg ik ervoor dat mensen klanten kunnen aantrekken via hun website of online marketing.

Deel 1: Hoe je geldmindset je succes bepaalt

In het seminarie hebben we handige technieken/oefeningen gezien hoe we onze mindset kunnen versterken. Via een handige formule konden we exact berekenen hoeveel we waard zijn per uur. Zeer handig!

Deel 2: Hoe je je prijzen verhoogt

Hoe kan je voor meer omzet zorgen? Meer klanten, meer verkopen of de prijs verhogen. Dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Sabine legt dit uit aan de hand van verschillende verdienmodellen.

Het verdienmodel waar ik grote voorstander van ben is het abonnement model of wat ik het liever noem is het lidmaatschap model. In plaats van een éénmalige aankoop tegen een hogere prijs, geef je een service tegen een lagere prijs maar maandelijks te betalen.

Binnenin dit model heb je nog verschillende types:

Digitale abonnementen: Online bedrijven waar de leden een regelmatige vergoeding betalen voor toegang tot een bepaalde functie, dienst of content. Voorbeelden: Netflix en Dropbox. Of je hoeft het zelf niet zo groot te zien. Neem nu dit uniek voorbeeld van www.breiclub.nl waar je maandelijks toegang krijgt tot bepaalde video’s om te leren breien. Je betaalt hiervoor 9,95 euro per maand en deze website heeft al meer dan 700 leden. Dus als je het rekensommetje maakt, kom je uit op een mooi bedrag per maand.

Online gemeenschappen: Netwerken van mensen met gezamenlijke interesses of doelen. Voorbeeld De betalende versie van LinkedIn.

Loyaliteitsprogramma’s: Programma’s die de loyaliteit van de mensen gaat belonen. Voorbeeld Starbucks.

Maar ook voor kleinere bedrijven of adviesbureaus kan je het lidmaatschap model gebruiken. Zorg ervoor dat je een band smeedt met uw klanten met behulp van loyaliteitsprogramma’s, abonnementen en online gemeenschappen.

Na de verschillende verdienmodellen gaan we in op de skill verkopen. Wat als je eens sterke onderneming hebt, met een goed marketingplan maar niet kunt verkopen? Aan de hand van oefeningen leren we hoe we een betere verkoper kunnen zijn. En dit allemaal onder begeleiding van Sabine. Het leuke was ook wel dat er interactie was met de groep. Het was geen éénrichtingsverkeer. De groep gaf zelf ook voorbeelden van persoonlijke situaties.

Deel 3: Hoe je goedbetalende klanten aantrekt

Hoe ziet uw perfecte klant eruit? Maak een beeld van deze klant en richt u op deze specifieke doelgroep. We leerden hoe we deze perfecte klant konden vinden en waar we deze kunnen vinden maar nog belangrijker, hoe we deze klanten kunnen aantrekken.

Mocht je meer informatie willen over Sabine. Bezoek dan haar website www.sabinevanmeenen.be en ontvang haar gratis Ebook: “De 5 fouten waardoor je als dienstverlener klein blijft”.

Comment Section

0 reacties op “Verdubbel je prijs, verdubbel je omzet

Plaats een reactie


*