Het Facebook Advertentieproces van A-Z (video + e-book)
Download Gratis

Page content

article content

Marketing boeken die je een betere marketeer maken!

Marketing boeken… Iets waar ik echt DOL op ben! Geef mij liever een paar nieuwe boeken dan nieuwe kleren. (Mocht je mijn boekenkast zien in vergelijking met mijn kleerkast zou je dit wel begrijpen).

Hoe ziet mijn boekenlijst er nu uit? Het zijn niet allemaal marketing boeken maar ook veel boeken over ondernemen of persoonlijke ontwikkeling. Naar mijn mening kan een boek over een ander onderwerp u misschien zelf nog betere inzichten geven op vlak van marketing. Je bekijkt dan marketing vanuit een ander standpunt.

Hier is mijn volledige lijst van alle marketing boeken die ik ooit gelezen heb en in mijn bezit heb als paperback of als ebook. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar boeken die ik nog altijd kan vastnemen en waar ik in kan schrijven en aanduiden. Een tip dat ik geef als je een marketing boek of een ander boek leest. Ga dan actief gaan lezen door aan te duiden en er bij te schrijven zo zal je de materie beter gaan begrijpen.

Marketing boeken: Mijn persoonlijke lijst

Dit is een willekeurige volgorde. Ik heb geen ranking gemaakt omdat elk marketing boek zijn eigen specialiteiten heeft en eigenschappen.

#AskGaryVee – Gary Vaynerchuk

Boek AskGaryVee Gary Vaynerchuk

Voor de mensen die Gary Vaynerchuk niet kennen (wat mij zou verwonderen aangezien je actief op zoek gaat naar marketing boeken). Gary Vaynerchuk is een ondernemer en heeft bedrijven zoals WineLibrary.com & VaynerMedia. Gary is ook een investeerder in grote social media platformen zoals Facebook, Snapchat & Twitter.

Dit boek gaat over Social Media, online marketing, storytelling, adverteren, ondernemen,… Een aanrader als je op de hoogte wilt blijven van huidige marketing trends.

Hooked, Hoe je mensen “verslaafd” maakt aan je product – Nir Eyal

Hooked marketing boek

Nir Eyal is de uitvinder van het Hooked Model, heeft ook een super populaire blog en wordt veel gevraagd als spreker.

Dit boek is een praktische gids voor productontwikkelaars, online marketing mensen, designers, ontwerpers,… die stap voor stap uitlegt hoe je je product een gewoonte kunt laten worden. Tal van voorbeelden zoals Twitter, Instagram & Pinterest hoe zij dit model hebben toegepast en zo succesvol zijn geworden.

Buyology “Waarheid & leugens over ons koopgedrag” – Martin Lindstrom

Buyology waarheid en leugens over ons koopgedrag

Martin Lindstrom werd door Time magazine verkozen als één van de meest invloedrijkste mensen van 2009. Hij heeft gewerkt voor gigantische bedrijven zoals McDonald’s & Microsoft.

Zijn boek gaat over al de onderzoeken dat hij heeft gedaan op vlak van neuromarketing. En gaat vooral over hoe we beslissingen nemen en wat voor invloed dit heeft op ons koopgedrag.

Verleiden op het internet – Aartjan Van Erkel

Verleiden op het internet

Aartjan van Erkel is een internetcopywriter & trainer. Hij helpt ondernemingen hun website te optimaliseren om deze zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Dit doet hij voor grote bedrijven zoals booking.com.

In zijn boek geeft hij alle geheimen wat er op een website moet staan en hoe deze er moet uit zien. Dit doet hij aan de hand van verschillende, duidelijk voorbeelden. En legt ook telkens hoe je psychologisch je bezoeker kunt gaan beïnvloeden en hem actie te laten ondernemen.

Aartjan heeft ook een nieuw boek dat uit komt begin juli. Ik geloof dat dit boek nog beter zal zijn dan zijn eerste boek!

Maak ze gek

The marketing Blueprint – Julex Marcoux

The marketing blueprint julex marcoux

Julex Marcoux is een jonge ondernemer die nu al grote ondernemingen helpt met hun marketing.

Het boek zelf bestaat uit verschillende marketinginzichten die u kunnen helpen met uw onderneming.

When digital becomes human – Steven Van Belleghem

Marketing boeken

Steven Van Belleghem is een expert in de toekomst van marketing. Hij is een veel gevraagde spreker op marketing evenementen in binnenland & buitenland. Een echte autoriteit op dit vlak.

Het boek gaat over de toekomst van de klantenrelatie. Hoe deze digitaal maar toch menselijk moet zijn. Veel ondernemingen zijn bezig met alles te digitaliseren maar vergeten hier het menselijk aspect in. Dit marketing boek legt stap voor stap uit hoe uw onderneming deze transformatie kan maken. Een echte aanrader!

Hello My Name Is Awesome – Alexandra Watkins

Hello my name is awesome

Alexandra Watkins is de CEO van Eat My Words. Een onderneming die bedrijven helpt met fantastische namen te bedenken. Ondernemingen die beroep doen op haar expertise zijn onder andere Disney, Microsoft,…

In haar boek legt ze stap voor stap uit hoe je aan een goede naam komt voor je product, dienst, website,… Ze toont waar je moet op letten en wat de valkuilen zijn.

Duct Tape Marketing – John Jantsch

Duct tape marketing Marketing boeken

John Jantsch is de uitvinder van het Duct Tape Marketing systeem en heeft ook een bekende podcast hieromtrent.

Marketingboek van A-Z voor de KMO. Uit alle marketing boeken zou dit boek door elke zaakvoerder moeten gelezen worden. Het boek is gericht op de kleinere ondernemingen. Dus geen verhalen over Coca Cola of Starbucks. Praktische marketing tips voor de kleine onderneming.

Jab Jab Jab Right Hook – Gary Vaynerchuk

jab jab jab right hook gary vaynerchuk

Wie is Gary Vaynerchuk? Dit heb ik al vermeld in mijn eerste boek van de lijst. Dus geen introductie nodig.

Dit boek gaat over Social Media. Hoe moet je Social Media gaan inzetten voor uw onderneming? Op de juiste manier! En niet op de manier waarop de meeste mensen het doen… Social Media is niet verkopen! Als je echt wilt weten hoe je moet verkopen via Social Media. Kan je nog altijd deze video bekijken.

DotCom Secrets – Russel Brunson

Russel Brunson Dotcomsecrets

Russel Brunson is een MASTER in ondernemen online. Zijn websites dat hij maakt zijn geen visitekaartjes maar trechters waar mensen in terecht komen om uiteindelijk tot de aankoop over te gaan. Hij verkoopt aan miljoenen online in verschillende sectoren.

In zijn boek legt hij je stap voor stap uit hoe je van een bezoeker op je website een klant kunt maken. Dit online marketing boek vond ik zo interessant dat ik het in één stuk heb gelezen.

Influence – Robert Cialdini

Influence

één van de beste marketing boeken ooit! Onderstaande video geeft u een beeld over de belangrijkste concepten uit het boek.

Pre-Suasion – Robert Cialdini

marketing boek pre suasion cialdini

Een vervolg op zijn bekende boek “Invloed of Influence”. Het zogezegde 7de principe, hoe kun je op een ethische manier iemand gaan beïnvloeden en overtuigen iets te doen, te luisteren, aandacht te krijgen,… Alles is onderbouwd met tal van verhalen & voorbeelden. Een aanrader voor in je boekenkast bij de andere marketing boeken.

Purple Cow – Seth Godin

marketing boeken purple cow seth godin

Seth Godin heeft het over zijn paarse koe. Probeer een paarse koe te vormen in elke business die je opstart of elke campagne die je doet. Als je een paarse koe ziet ben je de eerste keer geschrokken, je valt op, tweede keer, derde keer,… nog altijd maar na een tijd kom je ze gewoon omdat iedereen die paarse koe begint te gebruiken om op te vallen. Dan is het tijd om opnieuw een paarse koe te gaan maken. Leuk, kort & krachtig marketing boek!

Contagious – Jonah Berger

contagious marketing boek van jonah berger

In dit boek leer je alles over hoe je product & dienst kan aanslaan bij het grote publiek. Paar verhalen die ik leuk vond om te lezen waren het verhaal over de blender die alles kon blenden (zoals iphones, schoenen,…). Of een restaurant met een geheime ingang die enkel kon doorgegeven worden op een speciale manier. Dit is één van de marketing boeken dat je “out of the box” laat denken.

Niet het einde van de lijst

Deze lijst zal ik blijven aanvullen met marketing boeken. In totaal ben ik nu de trotse eigenaar van 40 boeken over marketing, ondernemen, persoonlijke ontwikkeling,… En dit zal blijven groeien. één van de grootste investeringen die je kan maken is in jezelf. Dus ik blijf nieuwe boeken lezen en nieuwe inzichten krijgen. En dit raad ik ook iedereen aan om te doen.

Comment Section

0 reacties op “Marketing boeken die je een betere marketeer maken!

Plaats een reactie


*