Het Facebook Advertentieproces van A-Z (video + e-book)
Download Gratis

Page content

article content

Hoe een jong publiek aanspreken via Snapchat (Millenial marketing)

Hoe een jong publiek aanspreken via Snapchat?

Je bent waarschijnlijk al aanwezig op verschillende Social media kanalen zoals Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn,… Maar ben je al aanwezig op Snapchat?

Een platform dat vooral een jonger publiek heeft

Maar daarom niet interessanter om te gaan gebruiken.

Onlangs zag ik nog een leuk voorbeeld van een onderneming die Snapchat gebruikte.

De kledingswinkel Vero Moda hun Snapchat account staat elke dag open van 14u-16u. Dus tussen die uren kan jij hen een Snap sturen om kledingsadvies te gaan krijgen. Als je aan het shoppen bent en je stuurt hen een snap krijg je een snap terug met wat er past en wat er niet past. hoe een jong publiek aanspreken via snapchat

Maar wat kan je nu allemaal gaan doen op Snapchat? Of hoe pak je het aan om de interactie aan te gaan met je publiek?

Ik geef 8 tactieken dat je kan toepassen om de interactie aan te gaan met je volgers.

En mocht je nog geen volgers hebben… Dan raad ik u aan om je Snapchat account te gaan promoten op je huidige social media kanalen.

1. Coupons of gratis weggevers

Sommige ondernemingen doen speciale acties enkel en alleen via hun Snapchat account. Dit zorgt ervoor dat dat mensen je ook rapper geneigd zijn om je actief te gaan volgen en hun verhalen te gaan delen met u.

2. Achter de schermen

Nog een leuke manier om de interactie aan te gaan met je publiek is door foto’s of video’s te nemen van achter de schermen. Neem hen ergens naar toe waar ze normaal nooit zouden mogen komen.

3. Previews

Ben je iets nieuws bezig of heb je een evenement in de toekomst gepland. Dan kan je Snapchat gaan gebruiken om een hype te gaan creëren.

4. Live op een evenement

Onlangs ben ik naar het festival Dranouter geweest en die hadden ook hun eigen Snapchat kanaal. Zo konden mensen die niet op het festival waren toch nog een beetje meegenieten.

Ook mocht je gewoon iets grappig tegenkomen op straat kan je dit gaan delen met je volgers.

5. Call to action

Via Snapchat kan je je volgers ook stimuleren om één of andere actie te gaan ondernemen. Dat ze een foto doorsturen naar je of dat ze een video moeten bekijken op je Facebookpagina of je stuurt hen een specifieke link door van je website. Keuzes genoeg om je publiek actie te laten ondernemen!

6. Vragen beantwoorden

Via Snapchat kan je echt de interactie gaan aangaan met je publiek. Je kan dit platform gaan gebruiken om specifieke vragen te gaan stellen aan je volgers. Deze kunnen ze dan beantwoorden door een snap terug te sturen of door een screenshot (schermafbeelding). Bijvoorbeeld, eet je het liefst chocolade ijsjes of vanille ijsjes. Neem een screenshot van wat je lekkerst vindt. En dan neem je een snap met daarop CHOCOLADE en een andere snap met VANILLE.

7. Waardevolle content

Je kan veel leuke dingen doen met Snapchat maar het is nog altijd de bedoeling dat je waardevolle informatie gaat geven aan je volgers. Leer je volgers iets wat ze nog niet wisten of help hen op één of andere manier.

8. Wees persoonlijk

Geef jezelf een beetje bloot op Snapchat. Wie ben je echt? Toon je persoonlijkheid.

 

 

Comment Section

0 reacties op “Hoe een jong publiek aanspreken via Snapchat (Millenial marketing)

Plaats een reactie


*