Het Facebook Advertentieproces van A-Z (video + e-book)
Download Gratis

Page content

article content

Facebook Nieuwsoverzicht Veranderingen

Facebook nieuwsoverzicht veranderingen: een stap vooruit of achteruit?

Het doel van het Facebook nieuwsoverzicht is om de meest relevante content te tonen die voor u van toepassing is. Met andere woorden je zal de berichten zien van de vrienden waar je het meest contact met hebt. Of met content die u het meest interesseert. Je zal geen berichten zien van vrienden uit de lagere school bijvoorbeeld.

Het is dus aan Facebook om het meest relevante in uw nieuwsoverzicht te tonen. Wat een hele taak is als je weet dat er 1,65 miljard mensen aanwezig zijn op Facebook en er miljoenen berichten dagelijks geplaatst worden. En dit gaat Facebook gaan aanpassen.

Facebook gaat het nieuwsoverzicht aanpassen. Om het nieuwsoverzicht gebruiksvriendelijker te maken.

Facebook nieuwsoverzicht veranderingen

Facebook heeft op woensdag 29 juni 2016 een bericht gedeeld dat het Facebook nieuwsoverzicht zal veranderen. Het Facebook algoritme zal meer prioriteit geven aan content dat gepost wordt door vrienden of familie.

Dit betekent dus dat berichten van pagina’s minder vaak zullen voorkomen in het nieuwsoverzicht. Daarmee wil Facebook verzekeren dat je nog altijd die connectie hebt met je vrienden. Waar het platform dus uiteindelijk voor diende. Back to the roots! 

Deze update zal dus effect hebben op alles wat pagina’s posten. Dus berichten, afbeeldingen, video’s, live video’s,…

Volgens Facebook zal dit dus een invloed hebben op het bereik van de pagina. Wat dus wel wat lager kan zijn dan anders. Dit bereik was door de jaren heen al sterk gedaald en Facebook wordt voor bedrijven meer een meer Pay To Play.

MAAR wanneer mensen uw berichten gaan delen of erop gaan reageren dan zal dit nog altijd wel hoog scoren in het nieuwsoverzicht.

Dus zorg vooral dat je de interactie kan aangaan met uw publiek. En betrek hen ook in uw content.

Wat verwachten gebruikers van het Facebook Nieuwsoverzicht?

Je wilt op de hoogte blijven van wat je vrienden of familie aan het doen zijn. Dus het nieuwsoverzicht Facebook algoritme past zich aan naar uw gedrag. Mijn nieuwsoverzicht staat vol met zaken over online marketing & Brazilian Jiu Jitsu. Omdat dit twee zaken zijn die mij enorm interesseren. Ook krijg ik vooral berichten van vrienden waarmee ik online veel contact met heb. Het nieuwsoverzicht is voor iedereen verschillend en dit maakt het zo uniek.

Wat is nu het doel van het Facebook nieuwsoverzicht:

#1 Doel Facebook Nieuwsoverzicht: Mensen gaan informeren

Mensen verwachten de verhalen hierin dat het meest bij hen past. Ze willen informatie die hen het meest interesseert. Hoe kan je nu als bedrijfspagina hierop gaan inspelen? Maak “snackable content“. Dat betekent zorg voor interessante zaken voor uw doelpubliek dat men rap eens kan bekijken.

Bijvoorbeeld lijstjes of korte video’s. Een mooi voorbeeld van snackable content is op de Facebook pagina van Tasty. Waar ze dagelijks korte kook video’s en artikels plaatsen.

 

#2 Doel Facebook Nieuwsoverzicht: Mensen gaan entertainen

Het Facebook nieuwsoverzicht dient ook om de mensen te gaan entertainen. Bijvoorbeeld de mensen worden geëntertaind met de wekelijkse Facebook live video’s van de Rode Duivels waar je dan vragen kan stellen aan uw favoriete Rode Duivel speler. Facebook Live video’s zijn het van het op dit moment.

Facebook Live video

Facebook nieuwsoverzicht veranderingen: De Essentie

Uiteindelijk is Facebook een platform waar mensen met elkaar zaken kunnen gaan delen. En deze update is een stap om terug te gaan naar deze essentie. Mark Zuckerberg wil geen mensen verliezen op Facebook en wil het nog altijd een aantrekkelijk platform houden.

Mocht u vragen hebben hierover of wilt u graag de discussie aangaan met mij. U kan altijd lid worden van de Facebookgroep!

Comment Section

0 reacties op “Facebook Nieuwsoverzicht Veranderingen

Plaats een reactie


*