Het Facebook Advertentieproces van A-Z (video + e-book)
Download Gratis

Page content

article content

5 Instagram Veranderingen die een effect hebben op uw Marketing

Wil je weten welke Instagram veranderingen er de afgelopen tijd zijn geweest?

Ben je wel up to date met je Instagram account?

Instagram heeft wat nieuwe updates gedaan omtrent adverteren, video’s & het nieuwsoverzicht algoritme.

In dit artikel ontdek je de 5 belangrijkste Instagram veranderingen dat een invloed zullen hebben voor uw Instagram marketing.

#1: Instagram veranderingen in het nieuwsoverzicht algoritme

Niet zo lang geleden heeft Instagram zijn logo veranderd. Na de vele opmerkingen hierover zijn de meeste mensen dit nu al weer gewoon. Maar waar men minder aandacht voor had was de veranderingen van het Instagram nieuwsoverzicht algoritme. Vroeger stonden alle posts op chronologische volgorde maar nu heeft Instagram dit veranderd. De foto’s/video’s dat het meest belangrijk zijn voor u verschijnen vanaf nu eerst.

Het speelt dus geen rol hoeveel likes een Instagram foto of video heeft. Maar hoeveel aandacht jij besteedt aan dat Instagram profiel.

Bijvoorbeeld: een foto met 8 likes en 2 reacties van uw beste vriend/vriendin die hij/zij 4 uur geleden op Instagram heeft geplaatst zal nog altijd hoger scoren dan een foto met 100.000 likes en 480 reacties van 2 uur geleden van een profiel waar je nauwelijks naar kijkt.

Als je dus als persoon meer bepaalde profielen wilt zien in uw Instagram nieuwsoverzicht ga dan vooral deze profielen gaan liken en reacties gaan geven. Dit gaat hand in hand met de nieuwe veranderingen van het Facebook nieuwsoverzicht.

Een andere manier om pagina’s voorrang te geven in het nieuwsoverzicht is door de berichtmeldingen in te schakelen. Hoe doe je dit? Je drukt op de drie bolletjes rechtsboven de foto/pagina en je selecteert berichtmeldingen inschakelen. Dit zorgt er voor dat je zeker geen enkele foto/video zal missen van deze pagina.

Instagram berichtmeldingen inschakelen

Hoe kan je hier nu op gaan inspelen als onderneming? Je wilt je fans gaan tonen dat het Instagram algoritme veranderd is. En dat ze zeker deze berichtmeldingen moeten inschakelen als ze geen enkele post van u willen missen. Je kan dit gaan vragen via Instagram of via andere kanalen zoals Facebook, e-mails, Snapchat,…

Als je echt je doelgroep wilt bereiken dan kan je in het Facebook advertentiedashboard een advertentie maken gericht naar uw doelgroep. Voorlopig kunnen we enkel maar nog via Facebook onze doelgroep op Instagram gaan selecteren. Dus we kunnen nog geen advertentie gaan sturen naar enkel onze volgers op Instagram bijvoorbeeld. Maar dit zal wel veranderen in de toekomst.

#2 Instagram advertentie

Wanneer je gaat adverteren via Instagram en je hebt uw Instagram pagina gelinkt met uw advertentie. Dan kon het wel eens gebeuren dat men niet gaat klikken op uw advertentie maar enkel op je paginanaam. Zo komt men uit op uw Instagram pagina maar niet op hetgene naar waar je hen wou sturen in de eerste plaats.

Instagram Advertentie

Wat heeft Instagram nu veranderd. Wanneer er iemand door klikt naar uw profiel dan komt er onderaan uw pagina nog eens de call to action die je in het Facebook advertentie dashboard kan instellen. Deze call to actions zijn: meer informatie, downloaden, registreren,…

Instagram Advertentie

#3 Een druk op je foto en de Call to action verschijnt

Wanneer er iemand drukt op je foto advertentie, dan komt de call to action te voorschijn. Je kan mensen dan laten doorklikken naar je website of je applicatie, naargelang wat je doel is met je Instagram advertentie.

Instagram veranderingen advertenties

Dit is niet het geval met video advertenties. Als je dus één keer klikt op de video advertentie zal het geluid aan gaan. Als je nog eens klikt zal je het geluid weer afzetten. Een dubbele klik zal ervoor zorgen dat je de video leuk vindt. En wanneer je wilt dat de mensen actie ondernemen dan moeten ze op de call to action drukken.

Dit is wel iets om bij stil te staan wanneer je twijfelt tussen video advertenties of foto advertenties.

#4  Video toont weergaven en kijkers

Nu kan je ook zien hoeveel mensen je video bekeken hebben op Instagram. Dit staat simpelweg onderaan de video.

Instagram veranderingen advertenties

Wanneer je drukt op deze weergaven dan zal je de cijfers zien van het aantal likes dat deze video heeft. En je krijgt ook de optie om deze mensen dan te gaan volgen.

Instagram veranderingen video

Zo kan je makkelijk zien hoeveel engagement je hebt van je publiek. Stel dat er duizenden je video gezien hebben maar slechts enkelen de foto geliked  dan betekent dit dat de video niet van toepassing was voor uw doelpubliek.

#5 Video Lengte

De lengte van de video’s heeft Instagram aangepast. Dit is van 15 seconden naar 60 seconden gegaan. Je kan dus veel langere video’s gaan opnemen via Instagram. Je kan video’s nemen vanuit de Instagram applicatie of uit je galerij. Je kan nog filters gaan toevoegen, geluid afleggen en een thumbnail kiezen voor je video live gaat.

Instagram Video

Je kan nu video content van andere kanalen gaan gebruiken op Instagram. Je kan Snapchat verhalen gaan opslaan en dan gaan posten op Instagram.

Alles op een rijtje:

De belangrijkste Instagram veranderingen:

  • Instagram Nieuwsoverzicht Algoritme
  • Instagram advertentie
  • Call to action laten verschijnen
  • Video weergaven & kijkers
  • Lengte video 15 naar 60 seconden maximum

Er zijn wel nog Instagram veranderingen maar dit waren de belangrijkste op een rijtje gezet voor u.

Comment Section

0 reacties op “5 Instagram Veranderingen die een effect hebben op uw Marketing

Plaats een reactie


*