Het Facebook Advertentieproces van A-Z (video + e-book)
Download Gratis

Page content

article content

5 Geheimen om uw Facebook ROI te boosten

Ik hoop dat je iets kunt doen met deze 5 geheimen om je Facebook ROI te boosten.

1. Start met uw Facebook advertenties tussen 0-2 uur ’s nachts

Facebook zal uw budget gaan spenderen naargelang hoeveel uren van de dag al gepasseerd zijn wanneer je de campagne hebt gestart. Dit betekent dus wanneer 50% van de dag al gepasseerd is, zal maar 50% van uw dagelijks budget uitgegeven worden. Dus om rap dit budget volledig te gaan spenderen zal Facebook je advertenties soms wel eens durven tonen op minder goeie plaatsen. Zodat je toch aan je budget komt per dag.

Maar wat het gevolg hiervan is, dat je advertenties het minder gaan doen. Facebook straft de advertenties die het minder goed doen en deze zullen dus ook meer kosten. Terwijl wanneer advertenties waar er veel reactie op is en het dus beter doen, minder zullen kosten.

Voorbeeld: Je start met een nieuwe Facebook campagne om 12u ’s middags. Dit betekent dus dat er al 12 uren van de dag voorbij zijn. Dus Facebook zit achter op schema om uw dagelijks budget te spenderen. Facebook haast zich dan om uw advertenties meer te tonen op minder kwaliteitvolle plaatsen of aan mensen die minder rap zullen reageren. Met als gevolg dan, dat uw advertentie het minder goed doet.

Dus op de tweede dag van uw campagne krijgt uw advertentie het label van Facebook “advertentie doet het niet goed”. Met gevolg de kosten per klik ook veel hoger liggen. En zo kom je in een neerwaartse spiraal terecht.

2. Pauzeer uw campagne niet om ze dan weer opnieuw te activeren

Wanneer je je advertentie pauzeert dan ga je deze niet weer opnieuw activeren. Dan maak je beter een nieuwe advertentie. Als dit echt niet wil doen. Ga dan voor het laagste budget op Facebook per dag en kijk hoe de advertentie het opnieuw doet vooraleer je weer meer geld geeft aan deze advertentie.

Uw advertentie verliest namelijk momentum wanneer je op pauze drukt. Als je een hogere Facebook ROI wilt, pauzeer uw advertenties dus niet.

3. Verhoog uw advertentieset niet te hoog

Wanneer een advertentieset goed draait en je wilt deze verhogen, wees hier voorzichtig mee. Als je het te snel laat stijgen is dit nefast voor je campagne. Laat het gematig stijgen met een maximum van 25% per keer.

4. Verwijder geen negatieve commentaren

Ja, je hebt altijd van die mensen die negatief zijn. Maar daarom is het niet de bedoeling dat je deze negatieve commentaren moet verwijderen. Dit is negatief voor de prestatie van je advertenties.

5. U heeft de verkeerde verwachtingen

U verwacht dat Facebook advertenties een wondermiddel waar iedereen op afkomt en men onmiddellijk uw product of dienst aankoopt. Als je wilt weten hoe je dit kan aanpakken, dan kan je dit hier lezen.

# Extra tip: Facebook ROI verhogen

Wanneer je start met een advertentie laat deze eerst 24-48 uur lopen vooraleer je deze gaat aanpassen. Heb geduld en kijk wat de eerste resultaten zijn. Het duurt even vooraleer Facebook uw advertenties toont aan de juiste mensen.

Voor nog extra tips over de meest gemaakte fouten bij het maken van advertenties en hoe je deze kunt oplossen kan je altijd dit artikel lezen over Facebook Advertentie Fouten.

 

Comment Section

0 reacties op “5 Geheimen om uw Facebook ROI te boosten

Plaats een reactie


*