Het Facebook Advertentieproces van A-Z (video + e-book)
Download Gratis

Page content

article content

10 E-mail Onderwerp Voorbeelden

10 e-mail onderwerp voorbeelden:

Je hebt net de perfecte e-mail dat nieuwe mensen naar uw website zal sturen en u verkopen zal opleveren. Je drukt op verzenden en je e-mail komt terecht in de inbox van je e-mail abonnee. En dan gebeurt het, niemand opent je e-mail en niemand bezoekt je website en dus ook geen nieuwe verkopen.

Wat is er toch fout gegaan?

Misschien ligt het wel aan je e-mail onderwerp waardoor de mensen je e-mails niet openen. Je e-mail onderwerp is de eerste indruk dat men krijgt. Dit is zelf belangrijker dan je boodschap in je e-mail zelf. Aangezien men eerst je e-mail zal openen vooraleer men je tekst zal lezen.

Hieronder geef ik enkele tips om uw e-mail onderwerp te verbeteren. Die ervoor zal zorgen dat mensen rapper je e-mails zullen openen.

Gebruik enkele tips en misschien zal je website wel meer verkeer krijgen door je e-mail lijst.

10 e-mail onderwerp voorbeelden

#1 Simpele e-mail onderwerpen

Het e-mail marketing platform Mailchimp heeft een onderzoek gedaan naar de beste e-mail onderwerpen. Uit onderzoek bleek dat korte, beschrijvende onderwerpen het beter deden dan lange, creative onderwerpen.

Voorbeeld: Uw order is verzonden

#2 Grappige e-mail onderwerpen

Humor kan er voor zorgen dat je opvalt in de mensen hun inbox aangezien er niet veel bedrijven zich hier aan wagen. De meeste e-mail onderwerpen zijn saai en vaak hetzelfde. Humor werkt wanneer je je publiek goed kent of wanneer je je publiek kunt opdelen in verschillende segmenten. En per segment een aangepast onderwerp kunt gebruiken.

Voorbeeld: Prins Laurent Marketing

#3 Controversiële of schokkende e-mail onderwerpen

Controversiële of schokkende e-mail onderwerpen kan de aandacht trekken van je publiek. Maar zorg er wel voor dat je niet je publiek kwetst hiermee. Dus wees hier wel voorzichtig mee!

Voorbeeld: Waarom uw marketing slecht is

#4 één woord

Als je maar een enkel woord gebruikt kan dit ook weer opvallen in de mailbox van je publiek tussen alle andere langere onderwerpen.

Voorbeeld: Spannend

#5 E-mail onderwerpen met nummers & lijstjes

Er is hier ook onderzoek naar geweest en onze hersenen worden aangetrokken tot lijstjes & nummers. Ze zijn makkelijker om te begrijpen en te lezen. Ze zijn ook visueel anders dan de andere onderwerpen in onze mailbox.

Voorbeeld: 10 e-mail onderwerp voorbeelden

#6 Gepersonaliseerde e-mail onderwerpen

Wanneer je je e-mail lijst kunt opdelen in verschillende segmenten, kan je je onderwerp hiernaar schikken. Je kan specifiek ingaan op de plaats of op een demografische eigenschap.

Voorbeeld: Beste restaurant van Gent

#7 Vragen of uitroeptekens

Met vragen of uitroeptekens val je ook weer op in de anders saai inbox van de mensen. Als je een vraag stelt aan de mensen hebben ze automatisch de neiging om hierop te antwoorden. Of willen ze het antwoord weten op uw vraag. Dit zorgt er dan weer voor dat er meer kans is dat ze je e-mail zullen openen.

Voorbeeld: Heeft u een marketingplan?

#8 Deals of schaarste creëren

Mensen hebben graag een deal of een uitzonderlijke promotie die maar voor x aantal tijd nog geldig is. Dit zorgt er weer voor dat je e-mail sneller zal geopend worden.

Voorbeeld: Nog 5 uren: 50% korting

#9 Mysterieuze e-mail onderwerpen

Mensen zullen gewoon maar klikken op de e-mail omdat ze willen weten wat je mysterieuze e-mail onderwerp wil zeggen.

Voorbeeld: 25 juni is de perfecte dag

#10 Alliteratie

Alliteratie trekt de aandacht van mensen aan. Maak er dus gebruik van!

Voorbeeld: Multi Marketing Masterminds

Nog een paar andere andere tips:

  • Maak een lijstje van 10 verschillende e-mail onderwerpen en kies er dan één uit
  • Zorg dat je e-mail onderwerp uit minder dan 50 tekens bestaat
  • Zorg dat je je e-mails verstuurt vanuit een persoonlijk e-mailadres en niet info@
  • Doe inspiratie op bij andere e-mailmarketing campagnes en gebruik wat jij graag hebt
  • Gebruik een call to action

#11 Extra tip: Emoticons

Ik gebruik graag emoticons in mijn e-mailonderwerpen. Aangezien de meeste mails op mobiel gelezen worden, kan je leuke emoticons gebruiken die passen bij het onderwerp. Bij mijn laatste e-mail marketing campagne die ik verzonden heb, heb ik twee filmcamera emoticons gebruikt. Het ging namelijk over Facebook Live. En stuurde mensen naar dit artikel: Facebook Live Checklist.

Wat te onthouden?

Onthoud vooral dat de beste e-mail onderwerpen kort en beschrijvend zijn. Zorg er ook voor dat je de persoon een reden geeft om je e-mail te openen. Je moet ervoor zorgen dat je e-mail onderwerp onmiddellijk de aandacht trekt anders is er veel kans dat ze je e-mail onmiddellijk verwijderen of gewoon niet bekijken.

Wil je weten hoe je kan starten met e-mail marketing kan je ook dit artikel lezen: 7 stappen voor een wervelende e-mail marketing campagne. 

Comment Section

0 reacties op “10 E-mail Onderwerp Voorbeelden

Plaats een reactie


*